tygielrozmaitosci.pl

Tygielrozmaitości.pl – biznes, praca, lifestyle

jak nazwać firmę
Biznes

Czy łatwo jest wymyślić nazwę firmy?

Jeśli ktoś decyduje się na założenie własnej działalności, to jasne jest, że firmę trzeba jakoś nazwać. Dlaczego? Bo firm jest bardzo wiele – codziennie powstają nowe. Inne z kolei kończą swój żywot. Nazwa firmy to jak imię i nazwisko osoby – jednak w przypadku firm nazwy nie powinny się powtarzać albo brzmieć bardzo podobnie i tylko różnić się pisownią. Chodzi o to, żeby konkretna nazwa kojarzyła się z konkretną firmą.

Od czego zacząć wymyślając nazwę firmy?

Jak nazwać firmę, pamiętając, że jest to jedna nazwa „na całe życie” przedsiębiorstwa?

Warto wziąć tu pod uwagę:
– zakres działalności – czasem można to ująć w nazwie
– czy działalność będzie lokalna, ewentualnie na terenie kraju, czy międzynarodowa – szczególnie w ostatnim przypadku nazwa powinna być przyjazna także klientom zagranicznym.

Natomiast co do samej nazwy:
– wybierając ją, należy sprawdzić, czy konkretny pomysł nie wpadł komuś do głowy już wcześniej.
– często nazwa firmy wchodzi w skład adresu strony internetowej danego przedsiębiorstwa – jeśli zawiera ona choć jeden znak diakrytyczny, czyli literę typowo polską (np. ą, ć, ź, itd.) – użycie jej w domenie może zmienić jej brzmienie, a nawet znaczenie. Wystarczy wziąć pod uwagę choćby słowa: bąk-bak
– warto użyć słowników – np. synonimicznych. Jeśli konkretna nazwa jest zajęta, trzeba znaleźć synonim i na jego bazie stworzyć inną.
– a może połączenie dwóch wyrazów określających działalność firmy?

Nazewnictwo jest dzisiaj sporym wyzwaniem

Trzeba to powiedzieć głośno: odpowiedź na pytanie jak nazwać firmę nie jest łatwa. Jeszcze trudniejsze jest przystąpienie do realizacji tego zadania. Sprawę może ułatwić choć minimum wiedzy marketingowej oraz związanej z promocją.

Na pewno nie warto brnąć w nazwę skomplikowaną, trudną do zapisania, która inaczej się zapisuje i inaczej czyta, czy jest przesadnie długa.

Daj sobie wybór

Jeśli ktoś decyduje się sam stworzyć nazwę swojej firmy, warto stworzyć ich kilka – więcej, niż 2-3 i dopiero wtedy przystąpić do kolejnego etapu, czyli wyboru. Można tu się posłużyć burzą mózgów w przypadku posiadania współpracowników albo czymś w rodzaju ankiety skierowanej np. do rodziny, czy znajomych. Warto się wsłuchać w to, co mają oni do powiedzenia, bo będą dzielić swoją opinię z pewnymi grupami potencjalnych przyszłych klientów danej firmy.

Pomoc specjalistów

Jeśli dotychczasowe próby nie przyniosły pożądanych efektów, można skorzystać z pomocy firmy, która zajmuje się m.in. nameingiem, czyli wymyślaniem nazw firm, czy marek. Zważywszy, że chodzi o wymyślenie nazwy, której nie powinno się zmieniać w czasie działania firmy, inwestycja taka ma jak najbardziej sens.